Gozdni vrtec
Vrtec Mavrica Trebnje je že nekaj let član mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije. Pri izvajanju projekta v sodelujočih oddelkih vključujemo načela gozdne pedagogike, smo radi v naravi in spodbujamo ustvarjalnost, radovednost ter inovativnost v učnem procesu. Gozd se glede na zmožnosti otrok in njihove individualne lastnosti trudimo obiskati vsaj enkrat na teden.
Cilj projekta je kontinuirano prenašanje aktivnosti iz vseh področij Kurikuluma za vrtce v naravno okolje (gozd, travnik), ter na tak način vplivati na celostni razvoj otroka.
Otrokom omogočamo opazovanje in raziskovanje narave, spoznavanje rastlinskih in živalskih vrst v gozdu, spoznavanje obdobij v življenju dreves, koristnost gozda, uporabnost lesa ter otrokom približati gozd kot prijetno okolje, v katerem raziskujejo, spoznavajo, pridobivajo nova znanja in se igrajo.
Izvajalci:
Bojana Prpar in Andreja Strajnar ter otroci iz skupine LONČKI – B1,
Barbara Kastigar in Dunja Radulič ter otroci iz skupine PAJKCI – B4,
Radojka Udovič in Mirjam Golob ter otroci iz skupine PRIJATELJI – C1,
Metka Staniša in Tamara Orešnik ter otroci iz skupine GUSARJI – C3,
Nina Bevec Jevnikar in Aljana Skoporc ter otroci iz skupine GOBICE – C4,
Saša Kastelic in Slavica Cesar ter otroci iz skupine ROŽICE – O1,
Barbara Škarja in Lucija Mežan ter otroci iz skupine ŽOGICE – O2,
Barbara Leben in Saša Stušek ter otroci iz skupine ŠOLENČKI – K1,
Tanja Fius in Tjaša Grmovšek ter otroci iz skupine MUCE – K2,
Žiga Mohorčič in Andrejka Jevnikar ter otroci iz skupine MAVRIČNE ŽOGICE – K3,
Maja Rozman in Klavdija Pirc ter otroci iz skupine HRČKI – D1,
Damjanja Fajdiga in Tatjana Anžlovar ter otroci iz skupine BUČKE – D2 ter
Špela Šeme in Vesna Kastelic ter otroci iz skupine MIŠKE – ŠENTLOVRENC 2.
Starši s podpisom soglašajo, da lahko vrtec objavi fotografije, video posnetke otroka, ki so nastali pri dejavnostih v sklopu programa Gozdni vrtec, v katerega je vključen oddelek, ki ga obiskuje. Fotografije in video posnetki se bodo javno objavljali na spletni strani Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije, v Facebook skupini Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije, na spletni strani Vrtca Mavrica Trebnje, oglasnih deskah Vrtca Mavrica Trebnje in lokalnih, regijskih in nacionalnih medijih.
Kdor ima rad gozd, ...
11.5.2023
…ima rad življenje!
Narava je posebno področje, v okviru katerega razvijamo otrokove sposobnosti in dejavno vključevanje v obdajajoče fizično in družbeno okolje ter ustvarjanje zdravega in varnega življenjskega okolja in navad. Poudarek je na pridobivanju izkušenj z živimi bitji, naravnimi pojavi ter veselju v raziskovanju in odkrivanju.
V skupini Lončki se tega zavedamo, zato pridobivanje znanja pogosto povežemo z obiskom gozda. Gozd, kot nenehno spreminjajoč prostor, otroka vseskozi izziva in ga obenem uči odgovornosti do sebe ter drugih, kar jim je v današnjem času v precejšnji meri onemogočeno.
S pogostimi obiski gozda smo se skupaj naučili, kaj v gozdu lahko počnemo in česa ne. Izdelali smo plakat z gozdnim bontonom s pomočjo katerega smo se učili in nadgrajevali znanje.
V gozdu smo se igrali igro Postani drevo za 10 minut. Vsak otrok je imel možnost, da se pred izvedbo igre enega drevesa dotakne, ga poskuša premakniti, ga objame. V nadaljevanju igre so otroci posnemali drevo, ko piha veter, burja, poletna nevihta, grmi, se bliska, dež lije kot iz škafa itd. Med nalogo so imeli otroci dovolj časa, da so začutili težavnost te igre in bistvo aktivnosti. Otroci so razvijali empatijo ob vživljanju v drevesa in njihovo življenje. Šele med igro so otroci spoznali, da drevesa ne hodijo, da so s koreninami zasidrana globoko v zemlji zavedno na istem mestu.
Otroci so postali bolj pozorni tudi na druga živa bitja v gozdu, pazili so na gobice, da jih niso pohodili, pomagali so polžku s poti na varno ter opozorili ostale, da tudi najmanjšo mravljico boli, če jo pohodijo.
Vzgojiteljici Bojana Prpar in Andreja Strajnar z otroki skupine Lončki
Klikni za ogled galerije
Živalska pantomima
3.5.2023
V gozd smo se odpravili z namenom, da izvedemo igre, ki temeljijo na zaupanju svojega prijatelja, svojih čutil in da prvič otrok nastopi pred skupino, brez da bi uporabil glas. Med potjo do gozda so imeli nalogo, da zelo dobro opazujejo naravo in okolico. Na cilju smo posvetili nekaj časa, da so poimenovali travniške ali gozdne živali, katere so opazili. Z izštevanko sem izbrala enega otroka, ki je samo s pantomimo ostalim otrok ponazoril gibanje določene živali, ki mi jo je zaupal na uho. S prva jim je bilo zelo težko, saj niso smeli uporabiti svojega glasu. Samo gibanje svojega telesa. Ko so dodobra usvojili pravilo igre, jim je šlo izredno dobro, glede na to, da so se s Pantomimo v vrtcu seznanili prvič. Uprizorili so živali: pajek, kuža, ptica, čebela, deževnik, muha, muca.
Naslednja igra je temeljila na zaupanju. Pare za igro sem izbrala naključno. Otrokom sem pojasnila, zakaj je to pomembno, saj če se znajdeš v vlogi poškodovanca ali nenadno obolelega, si ne izbereš sam, kdo ti bo pomagal. Zelo je namreč pomembno, da pomagamo vsakomur, ne glede na to, če ti je všeč ali ne. Zato so si otroci pomagali med seboj. Najprej v vlogi slepega, drugič v vlogi tistega, ki pomaga. Otroci so se zelo zabavli in uživali. Prav vsi so zelo skrbeli za svojega prijatelja in prav nihče ni padel, kljub naravnim oviram, ne zaletel v kakšno drevo.
Po končani igri je sledil pogovor o našem čutilu vid. Otroci so sami prišli do ugotovitve.
Izjave otrok:
- »Če ne vidiš, se lahko kam zaletiš.«,
- »Potem je zmeraj noč.«,
- »Še dobro da vidim. Grem lahko na sprehod.«,
- »Kako bi pa potem videl mamico in očita.«,
- »Kako pa potem hodiš, če ne vidiš?«. »A moraš vedno mami prosit, da te nese?«…
Vzgojiteljici Barbara in Dunja z otroki skupine Pajkci
Klikni za ogled galerije
Odkrili smo koprive
28.4.2023
Na sprehodu skozi gozd smo odkrili jaso kopriv. Ker kopriva opeče, smo se ustavili in se pogovorili o tej rastlini. Nekateri otroci so jo že spoznali po imenu, saj so jih o tem podučili njihovi starši, nekateri so se z njo srečali že pobližje, ko jih je opekla. Ob jasi z mladimi koprivami smo opazovali njene nazobčane liste in se pogovorili o moči te rastline. Ko smo se vrnili v vrtec smo poiskali informacije o tej rastlini.
Kopriva je zanimiva rastlina, ki ima veliko listov in drobnih cvetov. Listi so običajno srčaste oblike in imajo nazobčane robove. Kopriva raste v različnih okoljih, na primer v gozdovih, kjer smo jo odkrili tudi mi, pa tudi na travnikih in ob cestah.
Mnogi ljudje se kopriv bojijo, saj povzročijo draženje kože, če se jih dotaknemo. Vendar kopriva v resnici ni nevarna, če vemo kako se izogibamo njenim konicam.
Koprive se uporabljajo tudi kot zdravilna rastlina. Njeni listi in korenine vsebujejo veliko vitaminov in mineralov, ki pomagajo ohranjati naše telo zdravo. Lahko jih uporabimo kot čaj za zdravljenje prehlada in drugih bolezni. Lahko pa iz kopriv pripravimo tudi druge jedi, na primer omako k pire krompirju (pripravi se podobno kot špinačna omaka).
Koprive so pomembne tudi za živali. Na primer zajci se radi hranijo z listi koprive.
Če se s koprivo slučajno opečemo, lahko bolečino ublažimo s hladnimi obkladki ali z mazili za lajšanje bolečin. Vendar pa se je najbolje izogibati stiku s koprivami. Če želimo nabirati koprive za čaj ali za pripravo omake, si nadenemo rokavice.
Dogovorili smo se, da bomo naslednjič vzeli v gozd rokavice in nabrali nekaj kopriv. Pripravili si bomo zdravilni čaj z medom in limono in imeli zabavo.
Vzgojiteljici Tanja in Tjaša z otroki skupine Muce
Klikni za ogled galerije
Zelenenje drevesa
27.4.2023
Zelenenje drevesa je proces, ko drevo začne razvijati nove liste in veje. To se zgodi vsako leto spomladi in po navadi traja nekaj tednov. Zelenenje drevesa ima več faz, ki so pomembne za razumevanje tega procesa.
Prva faza zelenenja drevesa je, ko se na vejah in poganjkih dreves pojavijo brsti. Ti brsti so majhne rastlinske strukture, ki vsebujejo nove liste in cvetove. Brsti se začenjajo pojavljati, ko se zima umakne in se začnejo višje temperature.
Druga faza zelenenja drevesa je, ko se brsti odprejo in se začenjajo pojavljati novi listi. To je čas, ko drevo začne zeleneti in se pripravlja na poletno obdobje. Novi listi so na začetku zelo majhni in mehki, vendar se sčasoma razvijejo v velike, zdrave liste, ki bodo pomagali drevesu pri procesu fotosinteze.
Tretja faza zelenenja drevesa je, ko se drevo popolnoma zazeleni in razvije polno listje. V tem obdobju drevo raste hitro in se pripravlja na poletno obdobje, ko bo potrebovalo veliko sončne svetlobe za fotosintezo.
Zadnja, četrta faza, zelenenja drevesa je, ko drevo začne razvijati plodove. Plodovi so lahko sadje, oreščki ali semena in so pomembni za razmnoževanje drevesa. Drevo bo proizvedlo veliko plodov, ki bodo privabili ptice in druge živali, ki bodo pomagale pri širjenju drevesnih semen.
Zelenenje drevesa je pomemben proces, ki omogoča drevesom, da rastejo in se razvijajo. To je tudi pomemben čas za živali, saj bodo zdaj lahko pridobile hrano in zavetje pod drevesom. Zelenenje dreva je pomemben del naravnega cikla življenja drevesa. Je pa tudi čas, ko lahko opazujemo in cenimo lepote narave.
Ob obisku gozda konec aprila smo opazili ta pojav in si ga v živo ogledali in občutili tudi mi, otroci iz skupine Muce. Iskali smo zaprte drevesne brste, malo bolj odprte drevesne brste, vejice z mladimi listki in vejice s polno odprtimi listi. Opazili smo, da so ti listki še zelo mehki in nežni. Z njimi smo se pobožali po licih. Poiskali pa smo tudi star list, tisti, ki je odpadel z drevesa jeseni. Primerjali smo izgled mladega in starega lista, ga tipali in vohali. Odločili smo se, da so nam bolj všeč mladi listki, ker so bolj mehki, lepše dišijo in nas lahko požgečkajo pod noskom.
Vzgojiteljici Tanja in Tjaša z otroki skupine Muce
Klikni za ogled galerije
Kako zveni gozd
26.4.2023
V času prebujajoče se pomladi smo v oddelku Šolenčki svoje gozdne igrarije nadgradili z raziskovanjem gozdnega zvoka. V vlogi čisto pravih raziskovalcev smo se v gozd podajali z namenom, da najdemo odgovor na vprašanje ali gozd zveni? Ima svoj zven? Če ga ima, kaj ga proizvaja in kako? Je pri proizvajanju zvoka gozd samozadosten ali potrebuje našo pomoč? Svoje opazovanja in odkrivanja smo strnili v dva sklopa: na zven gozda, v katerem je gozd eden in edini glavni igralec in na tistega, kjer mu na različne domiselne načine pri proizvajanju njegovega zvena lahko pomagamo tudi mi. Pot do naših tokratnih ugotovitev nas je peljala preko izvajanja glasbenih uric v gozdu. V njih smo se spoznali z novo pesmico, ki smo jo plemenitili z različnimi glasbenimi spremljavami. Te smo izvajali s pomočjo lastnega telesa in gozdnega materiala, ki nam je ponudil nabor raznolikih zvočnih možnosti – veseli smo bili predvsem tistih, ki smo jih odkrili na novo. Veste kako lepo zvenijo gozdna tla in da zvenijo povsem drugače če,… ali pa lubje, ki s pomočjo paličice oddaja precej hecen zvok. Kaj pa korenine, po katerih hodimo – same res da niso tako zelo glasne, a če jim dodamo še kakšen gozdni pripomoček več se lahko spremenijo v čisto prava zvočila. Veliko novega smo se naučili in veliko novega preizkusili. Vabimo vas, da se v gozd odpravite tudi sami in prebrano preizkusite na lastni koži.
.
Vzgojiteljici Barbara in Saša z otroki skupine Šolenčki
Klikni za ogled galerije
Matematične dejavnosti v gozdu
14.4.2023
V naravi otrok pridobiva številne matematične izkušnje, kot so štetje, razvrščanje, klasificiranje, prirejanje, iskanje rešitev problema, sklepanje, spoznavanje odnosov med vzrokom in posledico. V gozdu najdemo pestro izbiro predmetov, s pomočjo katerih otrok pridobiva matematične izkušnje. Ker so drugačni kot tisti v igralnici, jih z zanimanjem uporablja.
V gozdu smo najprej poiskali storže in veje, ki smo jih razvrščali in klasificirali. Pripravili smo si osnove iz lesa, na katere smo zapisali številke in jih opremili s pikami za lažje štetje. Tako smo se preizkusili v štetju in preštevanju do 10. Izdelali smo preprosto tehtnico, s pomočjo katere smo tehtali predmete, ki smo jih našli v gozdu. Ugotavljali smo kaj je težje, listje ali vejice. Ugotovili smo, da so vejice težje, kot listje. Razvrščali in klasificirali smo veje in storže.
Otroci so bili med matematičnimi dejavnosti zelo sproščeni, umirjeni in notranje motivirani. Med seboj so si pomagali in tako krepili socialne veščine.
Vzgojiteljici Maja in Klavdija z otroki skupine Hrčki
Klikni za ogled galerije
Zelo lačna gosenica v gozdu
13.4.2023
Otroci iz skupine Bučke smo se na sončen pomladni dan, s knjigo, slanim testom in malico v nahrbtniku, odpravili do gozda. To je bila za nas dolga pot, saj so otroci starosti 1-5 let in je za najmlajše vsak daljši pohod že izziv. Vendar smo uspešno prispeli na cilj, se usedli na kamne in deko ter poslušali zgodbo Zelo lačna gosenica (E. Carle). Zgodbo smo skupaj obnovili, potem pa sva vzgojiteljici dali nalogo, da iz naravnega materiala, ki ga najdejo okoli sebe, poustvarjajo po zgodbi. S seboj smo imeli tudi slano testo, ki so ga lahko v samem ustvarjanju uporabili. Otroci so se takoj lotili dela, nekaj otrok je ustvarjalo in manipuliralo s slanim testom, drugi so začeli ustvarjati iz naravnega materiala, najmlajše pa sva vzgojiteljici malo motivirali in usmerjali ter z njimi premagovali ovire na gozdni površini in raziskovali gozdna tla.
Otroci so bili zelo dolgo časa motivirani za igro, raziskovanje in ustvarjanje. Iz slanega testa so nastale zanimive prispodobe gosenice in metulja na skalah, izdelali so tudi majhna jajčeca iz katerih naj bi se izvalile gosenice in še in še. Igra z naravnim materialom pa se je razvila v skupno ustvarjanje in otroci so izdelali hišico za vse gosenice v gozdu. Nosili so velike veje in vejice, mah in storže ter material polagali preko skale, da je nastala res velika hišica. Igro in ustvarjanje smo zaključili z okusno malico, ki smo jo prinesli s seboj. Z otroki smo sklenili, da se bomo še vrnili in preverili ali se je v našo hišici naselila kakšna gosenica.
Vzgojiteljici Damjana in Tatjana z otroki skupine Bučke.
Klikni za ogled galerije
Gozdna paleta
12.4.2023
Z otroki iz skupine Prijatelji smo se veliko pogovarjali o naravi, ki se prebuja v pomladne dni. Odpravili smo se v bližnji gozd s travnikom. Že med potjo je bila naloga otrok, da opazujejo rastline v okolju. Ko smo prispeli v gozd smo otroke seznanili z barvno paleto. Na njej je bilo nekaj različnih barv. Otroci so v okolju nabrali različne travniške in gozdne rastline in le-te ustrezno razvrstili glede na barvo njihovih cvetov.
Naslednje dni smo opazovali, kaj se dogaja z rastlinami na paleti in se pogovorili o njihovih pogojih za življenje. Prišli smo do spoznanja, kaj vse rastline potrebujejo za življenje.
Otroci so v knjigah poiskali ustrezne slike nabranih rastlin, skupaj pa smo jih poimenovali. Ugotovili smo, da je veliko rastlin zelo podobnih med seboj.
Vzgojiteljici Radojka in Mirjam z otroki skupine Prijatelji.
Klikni za ogled galerije
Gusarska vadbena ura
24.3.2023
Otrokom predstavlja gozd svobodo, raziskovanje neznanega, igro z vrstniki in predvsem zabavo. Pred njim leži neodkrit svet, ki vzbuja željo po pridobivanju znanja in izražanju kreativnosti.
V predšolskem obdobju je gibanje ključnega pomena za razvoj na vseh področjih otrokovega razvoja. Pri Gusarjih smo že ob prihodu v vrtec zelo aktivni in polni energije. Po okusnem zajtrku, še toliko bolj veseli. Otroci se zelo veselijo dejavnosti, pri katerih so gibalno aktivni. Nekega dopoldneva se nam je porodila ideja, da bi lahko vadbeno uro izvedli v gozdu in bližnjem travniku.
In res, že naslednji dan smo se v primernih oblačilih in obutvi odpravili v bližnji gozd. Za začetek smo morali vadbeno uro vsebinsko oblikovati. Želeli smo nekaj novega, drugačnega. Ideje so kar brstele. Na koncu smo jih strnili skupaj in se vsi strinjali, da organiziramo tekmovanje v teku, golfu in bovlingu. Otroci so v gozdu poiskali primeren naravni material (palice različnih velikosti, sneg, posušen kostanj, zemljo…). Nato smo odšli na zasnežen travnik, kjer so iz nabranega materiala oblikovali progo za tek, bovling in golf. Med seboj so sodelovali in bili zelo motivirani.
Za konec smo se seveda preizkusili v vseh treh športih in priredili pravo športno tekmovanje. Vendar pri tem tekmovanju ni bilo zmagovalca, saj so bili otroci mnenja, da je najbolj pomembno sodelovanje.
Za vztrajnost in bujno domišljijo, so se v igralnici posladkali z okusnim maslenim piškotom in sokom iz sveže iztisnjenih pomaranč. Misliva, da bomo vadbeno uro zagotovo še izvajali v naravi, saj so rdeča lička in nasmeh na obrazih naših Gusarjev povedale več kot tisoč besed.
Vzgojiteljici Tamara in Metka z otroki skupine Gusarji.
Klikni za ogled galerije
Gozdni bonton
23.3.2023
Otroci in odrasli iz skupine Lončki veliko časa preživimo v gozdu. Za boljše počutje vseh živih bitij, ki se tam z nami družijo, smo skupaj izdelali plakat z gozdnim bontonom. S pomočjo plakata utrjujemo, kaj smemo in kaj ne smemo početi v gozdu.
V okviru obogatitvene naloge hodnika B smo otrokom omogočili okolje za raziskovanje in uživanje na svežem zraku s prijatelji. Igrali smo se igro Lov na zaklad. Otroci so s pomočjo delovnega lista poiskali različne predmete in rastline ter jih poimenovali. V gozdu smo našli: rjave liste, različne trave, storže, gobice, mah, velike in majhne veje, kose od drevesne skorje, praprot itd. Svoj zaklad so otroci uporabili za zdelovanje skupinskih slik. Skupna se je morala najprej dogovoriti in razdeliti vloge, nato pa so se lotili dela. Nastale so zanimive slike: Grmovje, Gozdna hišica, Sonček…
Igrali smo se igro Bodimo drevo za nekaj minut. Otroci so spoznali, da so živa bitja prilagojena okolju, v katerem živijo, in da se le do določene mere lahko prilagodijo spremembam v okolju. Razvijali so empatijo ob vživljanju v drevesa in njihovo življenje.
Izjave otrok po dejavnostih:
Drevo je pretežko, ker so korenine zelo močno zapičene, zataknjene.
Iglice odpadejo, če drevo nima vode.
Drevo ne more hoditi, ker nima nog, ima korenine.
Korenine ima zato, da lahko stoji, da ne pade.
Vzgojiteljici Bojana Prpar in Andreja Strajnar z otroki skupine Lončki.
Klikni za ogled galerije
Matematika v gibanju
21.3.2023
Po dolgem premoru smo se znova odpravili v počasi prebujajoči se gozd. Pomladno etapo smo začeli z matematiko v gibanju. Poiskali smo palice in z njimi najprej risali like po zraku in nato še v gozdna tla. Z medvedjimi in mišjimi koraki, pa z zajčjimi in žabjimi poskoki smo merili razdalje med drevesi; ponavljali smo zabavna gibalna zaporedja in vzorce. Palice različnih dolžin smo urejali po velikosti, jih preskakovali ter ugotavljali katero palico smo najtežje preskočili. Simetrijo smo spoznavali s sestavljanjem polovičk slik ter se zraven trudili s kljukicami za perilo, ki so bile za drobne prstke kar težak izziv. Dejavnost smo zaključili z domišljijsko igro in v votlem štoru skuhali torto. Vmes smo srečali še prve gozdne znanilke pomladi – mravlje!
Vzgojitelja Žiga Mohorčič in Andrejka Jevnikar z otroki skupine Mavrične žogice.
Klikni za ogled galerije
Ledeni okraski
1.3.2023
V mesecu februarju so otroci opazovali sneg na igrišču. Otroke je zanimalo, kaj se dogaja s snegom, saj je po večini zmrznjen in iz njega ne morejo narediti snežaka in zakaj se topi tako počasi, če pa čez dan sije sonce. Zato smo skupaj izvedli poskus. Otroci so v spodnji del odrezanih plastenk nalili vodo, v vodo dodali nekaj naravnega materiala, ki so ga našli zunaj (manjši kamni, trava) in pisane kroglice, ki smo jih imeli v igralnici ter vrvico, da bodo ledene okraske lahko obesili. Da bi ta voda zmrznila, smo plastenke postavili ven, na igrišče. Dogovorili smo se, da naslednji dan, zjutraj pred zajtrkom, pogledamo kaj se je zgodilo z našo vodo. Otroci so predvidevali, da ker bo mrzlo, bo voda zmrznila in dobili bomo ledene okraske. In naslednji dan je bilo res tako. Voda je zmrznila in iz plastenk smo lahko vzeli okraske. Nekaj okraskov smo obesili na ograjo pred igralnico, da smo jih lahko opazovali, nekaj okraskov pa smo pustili v plastenkah. Ko smo se po dopoldanski malici odpravili ven, so se okraski že topili, tudi ledeni okraski v plastenkah so se že stopili. Ob kosilu, ko smo se vračali z igrišča, so se okraski že čisto stopili, ostali so kamenčki, trava in pisane kroglice na tleh. Stopljene okraske (vodo) v plastenkah pa smo pustili zunaj do naslednjega dne. Naslednji dan so bili le-ti zopet zmrznjeni. Tako smo ugotovili, da sonce le stopi manjše dele ledu in snega, vendar je ponoči še vedno zelo mrzlo in kjer nastane luža vode od stopljenega snega, zopet nastane led. In tako se tudi veliki kupi snega ne stopijo kar v enem dnevu, saj je tam veliko ledu, ki se čez dan topi počasi, ponoči pa ponovno zamrzne. Zato bomo morali počakati na toplejše dni in tudi noči, da se sneg in led čisto stopita.
Vzgojiteljici Damjana in Tatjana z otroki iz skupine Bučke.
Klikni za ogled galerije
Raziskovali smo gozd
28.2.2023
Z obiskom gozda poleg znanja, spodbujamo ustvarjalnost, kritično mišljenje, odpornost, radovednost, samozavest, empatijo in spontanost.
Gozd daje otrokom občutek svobode, pristne izkušnje, ustvarjanje z naravnimi materiali in spodbuja krepitev prijateljskih vezi. Ponuja nam priložnost za raziskovanje z vsemi čutili. Opazovali smo živali, ki živijo v gozdnih tleh ter med drugim odkrili polžka in veliko pajkovo mrežo. Za raziskovanje smo uporabili pripomočke, ki smo jih našli v gozdu. Tako je bila naša izkušnja še bolj zabavna. Ugotovili smo, da se gozd že počasi prebuja iz »zimskega spanja«, saj smo v njem že našli prve zvončke. Delček gozda smo odnesli s seboj v vrtec (veje, liste, storže, lubje in mah), ki ga bomo uporabili za matematične dejavnosti in likovno ustvarjanje.
Obisk gozda je na otroke vplival pozitivno. Samostojno so odkrivali, raziskovali in spoznavali naravno okolje in vse njegove značilnosti.
Maja Rozman in Klavdija Pirc ter otroci skupine Hrčki
Klikni za ogled galerije
Iskanje skritega zaklada
22.2.2023
Otroci iz skupine Rožice, iz Vrtca Mavrica Trebnje, smo se dogovorili, da poiščemo skriti zaklad. Zaklad se je nahajal v bližini enote Ostržek, kjer se nahaja manjše igrišče z travniško podlago, drevesi ter igrali. Predmete in junake, ki so jih iskali se navezujejo na zgodbo o Zlatolaski in treh medvedov. Zaklad je bil predčasno skrit na različnih lokacijah (za drevesom, med igrali…). Otroci so uspešno poiskali zaklad, na kar so najdeno odnesli v gozdno igralnico, ki se nahaja pred enoto, ter se aktivno in domišljijsko igrali gledališče. Na koncu smo si ogledali lutkovno predstavo z lutkami na palici. Za popestritev našega kosila so nas spremljali junaki iz zgodbe.
Saša Kastelic in Slavica Cesar ter otroci skupine Rožice
Klikni za ogled galerije
Oh, ta zima, zima bela. Ali je res?
1.2.2023
Miške smo z nestrpnostjo pričakovale prvi sneg in res smo ga dočakale. Nič nismo čakali, »zavihali smo rokave« in podvig se je začel. V garderobi smo se toplo oblekli in obuli ter odšli na igrišče. Tam smo se najprej malo poigrali, mlajši otroci so se s snegom šele spoznavali in raje še od daleč opazovali. Otroci, ki so se z lopatkami in krožniki spuščali po klančini so opazili, da sneg ni več bel, ampak je postal rjav in umazan od blata. Nekateri so si poiskali nov prostor, nekatere pa to sploh ni motilo. Otroci so res uživali.
Ko smo prišli v igralnico, smo se pogovorili o vtisih, ki so jih doživeli na snegu. Veliki večini otrok je bilo fino, jim je bilo všeč, nič jih ni motilo, nekatere pa je malo zeblo, ni jim bilo všeč, ker so bili mokri ali umazani. Izkoristila sem priložnost in odšla ven ter v igralnico prinesla malo umazanega, rjavega snega. Otrokom ni bil všeč. Povedali so, da je lepši, če je bel. Otroke sem nato vprašala, kakšen pa bi jim bil všeč. Začeli so naštevati različne barve. Zanimalo me je, če bi res želeli imeti tak sneg. Otroci so pritrdili. S sodelavko sva na hitro pripravili korita, katere sem z lopato na terasi napolnila s snegom, medtem pa je sodelavka pripravila barve in čopiče. Otroci so bili kar malo presenečeni, ko sva jim ponudili možnost, da lahko sedaj sneg pobarvajo po svojih željah, juhuhu.
Naslednji dan smo naš podvig še nadgradili. Dogovorili smo se, da bomo sneg barvali zunaj, na prostem. Da bodo lažje barvali večje površine, sva otrokom pripravili plastenke (»šprice, brizge«) z razredčeno tempera barvo, osnovnih barv. Ponudili pa sva jim tudi lesene palčke, s katerimi bodo lahko risali po snegu. Toplo smo se oblekli in obuli ter odšli na zasnežen travnik pri parkirišču vrtca. Igra, zabava in ustvarjanje se je pričelo.
Vzgojiteljici Špela Šeme in Vesna Kastelic ter otroci iz skupine Miške
Klikni za ogled galerije
Zimski obisk gozda
24.1.2023
Čeprav se, opazujoč iz tople notranjosti, v zimskem času težje opogumimo za obisk narave, se Šolenčki pridno mojstrimo v nabiranju poguma za zimske izlete v gozd, nad katerimi smo po doživeti izkušnji vedno znova navdušeni. Letošnjo zimo smo si zapomnili predvsem po dolgem čakanju snega, ki smo se ga tako zelo veselili. Preden smo ga dočakali je preteklo kar nekaj časa, ki smo ga izkoristili za opazovanje sprememb v naravi. Izbrali smo si čisto svoje drevo v gozdu, ki ga bomo kot dobri opazovalci spremljali do konca šolskega leta. Redno smo se preizkušali tudi v raznovrstnih dejavnostih, ki smo jih iz igralnice preseljevali v gozdno okolje. Ste se že kdaj podali na zimski bosonogi sprehod po gozdu, ali pa si vzeli čas in gozd zares raziskali z uporabo vseh čutil? In pa seveda igra na snegu, brez katere ne gre…
Vzemite si čas in gozd obiščite tudi vi. Šolenčki smo prepričani, da vam ne bo žal.
Vzgojiteljici Barbara in Saša z otroci iz skupine Šolenčki
Klikni za ogled galerije
Praznovanje v gozdu
16.1.2023
Otroci in odrasli iz skupine Lončki pogosto zahajamo v naravo. V jesenskem času smo v gozdu nabirali liste mavričnih barv. Naučili smo se razločevati med različnimi drevesi po listih, skorji na deblu, plodovih in cvetovih. Spoznali smo: hrast, bukev, smreko, kostanj, lipo, in javor.
Pogovarjali smo se o tem, kako se različne živali pripravljajo na zimo. Katere zimo prespijo, predremajo in katere so aktivne. V igralnici smo organizirali kotiček v katerem znanje večkrat obnovimo.
Pri načrtovanju dejavnosti na prostem vzgojiteljici izhajava iz otrok. Tako je bilo tudi pri igri vlog po prebrani zgodbici Pod medvedovim dežnikom. Igro smo iz igralnice preselili v gozd. S sabo smo vzeli vse pripomočke, ki so jih otroci predlagali. Otroci so razdeljeni v skupine izdelali hišice za vse živali, ki nastopajo v zgodbi. Pri izdelovanju hišic so ugotovili, da se nekatere veje lažje zapičijo v tla kot druge. Ene veje so se lepo upognile, druge so se zlomile. Predlog s strani otrok je bil, da za medvedov rojstni dan izdelajo torto. Na enem delu so izdelovali torto, ob votlem štoru pa so se zbrale deklice in kuhale golaža za »žurko«. Po končanih pripravah na praznovanje so otroci začeli tarnati, da jih zebe v roke. Naučili smo se kako ogrejemo mrzle roke. Prste na rokah smo masirali in pihali vanje topel zrak. Otroci so na praznovanje povabili tudi lisico in jo opozorili na njeno obnašanje.
Otroci so s svojim vedenjem pokazali, da redni obiski gozda pomenijo več domišljije, izboljšanje opazovalnih sposobnosti, bolj kreativno igro in boljše socialne odnose.
Vzgojiteljici Bojana in Andreja z otroci iz skupine Lončki
Klikni za ogled galerije
Nekega zimskega dne
13.1.2023
V mesecu januarju smo iz zgodbe Nekega zimskega dne naše utrinke in z aktivnosti prenesli v gozd. V zgodbi nastopajo različne živali, ena od živali je ježek, kateremu je veter odpihnil gnezdo. Zeblo ga je, zato se je oblekel v zimska oblačila ter odšel poiskati svoje bivališče. Z otroki smo se odpravili v Jurčkov gozd, kjer so pod koreninami dreves brskali po zemlji, ter iskali ježevo gnezdo. Poleg brskanja ter iskanja gnezda so otroci nabrali naravni material, ter izdelali gnezdo za ježka. Gnezda smo odnesli v vrtec, kjer smo naslednji dan nadaljevali z dejavnostjo. Na razpolago so imeli različne naravne materiale, s katerimi so se rokovali. Na izbiro so imeli zemljo različnih barv, nato pa so s prstki slikali na folijo, ki je bila ovita okoli miz. K likovni dejavnosti so pristopili z velikim zanimanjem in interesom.
Saša Kastelic in Slavica Cesar ter otroci skupine Rožice
Klikni za ogled galerije
Dopoldan v gozdu
11.1.2023
Gozd je prostor za preživljanje prostega časa: v gozdu se med sprehodom ali igro lahko sprostimo. Tudi razvrščanje gozdnih stvari (listja, lubja, maha), je lahko zanimiva izkušnja, ki poglobi otrokov stik z naravo. Ob takih priložnostih se moramo zavedati, da smo v gozdu ‘gostje’ v domovanju številnih živalskih in rastlinskih vrst ter da se vedemo tako, da ne motimo gozdnih prebivalcev ali povzročamo škode. Z otroki smo v gozdu uživali ter iskali listje, lubje, mah, veje. Vse te stvari smo razvrstili na karton. Pri dejavnosti smo zelo uživali, se zabavali in vneto iskali kaj vse se v gozdu lahko najde. Ker smo vključeni v projekt gozdni vrtec tekom celega leta dajemo otrokom veliko možnosti bivanja v njem. Za otroke je zelo koristno, da so veliko časa zunaj na svežem zraku, da obiskujejo gozd, ker s tem razvijajo sposobnosti samoregulacije, se spopadajo in se učijo iz neuspeha, izgradijo odpornost, razširijo svoj besedni zaklad in komunikacijske sposobnosti, gradijo pozitivne odnose z odraslimi in vrstniki ter na splošno izboljšajo počutje in duševno zdravje.
Barbara Škarja in Simona Marinčič- oddelek ŽOGICE
Klikni za ogled galerije
Bel in pisan sneg
22.12.2022
Ko je zapadel prvi sneg in naše igrišče v vrtcu pobelil do zadnjega kotička, se je videlo navdušenje pri otrocih. Toplo so se oblekli in obuli in že so tekali po zasneženem igrišču. Skupaj z ostalimi otroki iz enote so začeli zgradili snežaka. Pomagali so si z lopatkami in vedri, tudi vzgojiteljice smo prihitele k igri in pomagale. Ta dan so uživali v snežnih radostih.
Naslednji dan pa smo se vrnili na sneg z namenom, da preizkusimo ali ga lahko pobarvamo s tempera barvami. Ker utrjujemo barve, so otroci izbrali 4 barve, katere so nalili v lonček in vzeli s seboj. Vzeli so tudi plastenko vode in čopiče. Zaradi najmlajših otrok v skupini je naša pot vodila le do začetnega dela stavbe, kjer smo opazili zasnežena grmovja, katera so bila kot nalašč za poslikavo. Barve v lončkih so razredčili z vodo in poskusili barvati po snegu. Ugotovili so, da bolj ko je barva pomešana z vodo, lažje se barva. Eni otroci so barvali s čopičem, nekateri so iz lončka kar zlivali barvo v sneg, nekateri najmlajši pa so dogajanje le opazovali. Ko je zmanjkalo barve smo si ogledali naše poslikave, poimenovali barve in se vrnili v igralnico.
Za naslednjič, ko bo zopet zapadel sneg, smo si zadali nalogo, da ponovno naredimo snežaka in le-tega pobarvamo v pisane barve.
Vzgojiteljici Damjana in Tatjana z otroki iz skupine Bučke.
Klikni za ogled galerije
Gozd pozimi
16.12.2022
Hrčki smo se toplo oblekli in obul ter se odpravili v bližnji gozd. Ob poti smo opazovali zasneženo pokrajino polja in travnike. Ob prihodu v gozd smo ugotovili, da je vse zasneženo. V snegu smo našli sledi jelenjadi in srnjadi. V gozd smo se odpravili s posebno nalogo in sicer, da ugotovimo kaj je to lubje in ali je vse lubje enako. Lubje smo najprej občutili, ga potipali in povonjali in ugotovili ali je hrapav ali gladek. Prišli smo do zaključka, da imajo različne vrste dreves tudi različno lubje. Nato smo iz nahrbtnika vzeli risalne liste in voščenke. Liste smo položili na debla in z voščenkami risali po njih ter tako dobili poseben odtis lubja.
Plezali smo na drevesa in dodobra raziskali zimski gozd. Ugotovili smo, da nam zimski gozd ponuja veliko možnosti za raziskovanje in igro, če se vanj odpravimo primerno obuti in oblečeni.
Vzgojiteljici Maja in Klavdija ter otroci iz skupine Hrčki.
Klikni za ogled galerije
Miklavžev lov na zaklad
6.12.2022
Ob zaključku teme o čustvih so smo se šli v gozd razgibat in iskat Miklavžev zaklad. Najprej smo se pozdravili z gozdnim pozdravom, nato pa smo si z različnimi načini podajanja palic razvijali koordinacijo. Podajali smo si jih najprej po eno, nato po dve, potem za hrbtom, najtežja in zabavna pa je bila igra z lepilnim trakom. Kolutek lepilnega traku je kot pri štafeti s pomočjo palic potoval po krogu. Po krajši igri skrivalnic se je začel lov na zaklad. Na vsaki postaji smo spoznali po enega gozdnega prijatelja, ki je izražal določeno čustvo. K naslednjemu prijatelju nas je poslal z namigom ali določeno gibalno nalogo. Na zadnji postaji za mavrico je bil skrit zaklad. Otroci so izpod listja izkopali Miklavževe piškote in čokoladice. Zabavo v gozdu smo zaključili z vsem najljubšo prosto igro.
Vzgojitelja Žiga in Andrejka ter otroci iz skupine Mavrične žogice.
Klikni za ogled galerije
Spoznavanje listavcev in iglavcev v oddelku Muce
4.12.2022
Čudovita jesen nas je vabila v gozd. Tokrat smo spoznavali razliko med listavci in iglavci. Poiskali smo list hrasta ali bukve in se naučili kako je ime drevesu na katerem rasteta. Spoznali smo tudi drevo hrast in bukev, njegovo lubje, občudovali rast, velikost, razprostiranje vej visoko v nebo. Vsak otrok je poiskal svoj najljubši list in potem smo se šli igrico – priredbo igre dan-noč. Igrali smo se jo kot Hrast/Bukev. Ko je vzgojiteljica poimenovala ime drevesa hrast in ga dvignila visoko v zrak, so vstali otroci, ki so si za najljubši list izbrali hrastov list. Ko pa je vzgojiteljica poimenovala bukev so vstali tisti otroci, ki so imeli v roki bukov list. Tako smo ogreli naše noge in se pripravili za nadaljnje raziskovanje. Skušali smo poiskati še kakšno majhno smrečico, vendar so v tem gozdu rastle samo ogromne stare smreke tako, da smo lahko občudovali le njihovo veličino od spodaj. Odločili smo se, da gremo globlje v gozd in poiščemo kakšno manjšo smrečico. Kar nekaj časa smo iskali, ko smo končno našli eno. Ta je bila podrta smrečica, ki jo je nekdo odvrgel iz okrasnega lonca. Vsak si je nabral po eno smrekovo vejico, da smo se lahko naučili o tem, da so iglice pravzaprav mali špičasti listki. Skupaj smo ugotovili, da bo to drevo odmrlo in se posušilo, ker njegove korenine niso v zemlji. Otroci so že vedeli, da drevo črpa vodo in hrano iz zemlje skozi korenine. Poskušali smo napol odmrlo drevo postaviti pokonci, vendar smo ugotovili, da nimamo s sabo lopatk, da bi smrečici skopali luknjo, kamor bi jo posadili in položili njene korenine. Potem smo se dogovorili, da se gremo še eno igrico, tokrat se je igrica imenovala Listavec/Iglavec. Otroci so si spet izbrali kaj jim je ljubše – vejica smreke ali list hrasta in se razdelili v dve skupini. Ko smo poklicali iglavec, so poskočili otroci s smrekovo vejico, ko pa smo poklicali listavec, so poskočili tisti s hrastovo. Potem je vsak izbral svoje drevo in ga objel. Za konec dejavnosti smo z voščenkami naredili odtis lubja drevesa, ki si ga je vsak otrok izbral sam in v krogu zapeli pesmico Ježek in medved ter pogledali in poimenovali liste, ki smo jih tokrat spoznali. Gozd nam vsakič ponuja nove izzive in nas tako otroke kot odrasle spodbuja k raziskovanju in iznajdljivosti. Za pomoč pri načrtovanju dejavnosti smo kot osnovo uporabljali Priročnik za učenje in igro v gozdu, ki nas zelo lepo vodi skozi proces spoznavanja gozda in ga bomo uporabljali še naprej.
Vzgojiteljici Tanja in Tjaša ter otroci iz skupine Muce, vrtec Mavrica Trebnje.
Klikni za ogled galerije
Čutna tabla pri Prijateljih
4.12.2022
V mesecu novembru smo se z otroki veliko pogovarjali o gozdu. Nekega dne smo se v gozd odpravili z namenom, da ga zaznamo z vsemi čutili. V gozdu smo opazovali naravo okrog nas. Vonjali smo gobe, mah, mokro listje, poslušali šelestenje listja, pokanje vejic pod nogami in ptičje petje. Slišali smo tudi veter ki je pihal po gozdu in odnašal listje z dreves. Spomnili smo se tudi na vonj in okus kostanja, ki smo ga nabirali in pekli v mesecu oktobru.
Porodila se nam je ideja, da bi imeli košček gozda tudi v naši igralnici. Zato smo nabrali nekaj vejic in listja različnih dreves, kostanj, kostanjeve ježice, lubje različnih dreves, mah in prst. V igralnici smo nabrani material razvrščali glede na barvo, nato glede na to ali je gladko, hrapavo, trdo, mehko. Ob tem smo ponovili kar že vemo o gozdu in rastlinah v njem.
Nato smo se lotili izdelave čutne table. S silikonskim lepilom smo ves material prilepili na velik karton, le tega pa pritrdili na steno. Sedaj se večkrat ustavimo ob čutni tabli. Material na njej otipavamo z odprtimi očmi, včasih pa z zaprtimi. Ob tem si zamišljamo kako ljudje ki ne vidijo, zaznavajo stvari okoli sebe. Ugotovili smo, da ko zapremo oči bolj pozorno tipamo.
Vzgojiteljici Radojka in Mirjam z otroci iz oddelka Prijatelji.
Klikni za ogled galerije
Igranje z glasovi po gusarsko
14.11.2022
Gusarji smo »zadnje« vrtčevsko leto pričeli aktivno. Predvsem smo se posvetili prepoznavanju prve črke naših imen. Z glasovi smo se igrali slušno, vidno in čutno. Črke smo oblikovali z listi, kostanji, vejicami, koruzo, storži in vsem, kar smo našli v našem najbližjem gozdu. Prav tako smo se preizkusili v oblikovanju naše podobe. Nabrali smo naravni material, si ga prinesli v igralnico in tam pripravili naravoslovni kotiček. Večkrat si namesto igrač, raje privoščimo igro z njim.
Otroška domišljija res ne pozna meja, prav tako se njihova motivacija potroji, ko jim ponudiš njim prijetno okolje. Kako zabavno je (lahko) učenje😊.
Vzgojiteljici Anja in Tamara z otroki iz skupine »Gusarji«.
Klikni za ogled galerije
Čarobne barve v gozdu
9.11.2022
V skupini Lončki smo v mesecu septembru bivali v gozdu in iskali primerne kotičke za igro. Otroci so sabo vzeli lončke, žličke in vodo ter iz sestavin, ki so jih našli v gozdu, skuhali različne jedi za gozdne škratke. Naslednjič so jim izdelali tudi hiške in jim pripravili mizo za piknik.
V oktobru smo opazovali čarobne barve listkov. S pomočjo listja in skorij dreves, so se otroci naučili ločevati drevesa med seboj. Listke posameznih dreves so nabrali v ajmarčke in jih prinesli v vrtec. Nizali so jih na palčke, jih prilepili na podlago ter izdelali čarobni gozd v vrtcu.
Ugotovili so, da je bukev »punca« in hrast »fant« ter predlagali, da jima zapojemo Belo Lilijo in Rdeči tulipan. Pri vseh dejavnostih so zelo uživali.
Otroci iz skupine Lončki z vzgojiteljicama Bojano in Andrejo.
Klikni za ogled galerije
Gozd v jeseni
28.10.2022
Z novim šolskim letom je v skupino Bučke prišlo kar nekaj otrok, ki so komaj dopolnili eno let. Zato je obisk oddaljenih predelov narave in gozda malo oteženo, vendar nas to ne ustavi. Kajti topel in sončen jesenski dan v septembru nas je kar vabil ven. Čeprav je bila pot kar dolga in polna ovir za male radovedneže, nam je uspelo priti v gozd nad Lokvami. Trud je bil nagrajen s čudovitim pogledom na okolico vrtca, gozd pa je ponujal številne možnosti za igro in raziskovanje. Tako smo se v gozd, vendar na drug del hriba, še vrnili, ga opazovali in se igrali z drevesnimi listi, katere je raznašal veter. Gozdni material smo prinesli tudi v igralnico s katerim smo likovno ustvarjali.
Skupina Bučke z Damjano in Tatjano.
Klikni za ogled galerije
Gozdni portreti
26.10.2022
Otroci iz skupine Gobice smo v letošnji jeseni večkrat obiskali gozd, katerega smo raziskovali z vsemi čutili. Ker se v gozdu počutimo domače in sproščeno, smo tudi dober del izvajanja ostalih dejavnosti iz področja kurikuluma prenesli v gozd.
Na področju likovne umetnosti smo gozdni material uporabili kot likovnega. Sprva smo se pogovorili o delih obraza in njihovih nalogah. Vsak otrok je na svoj risalni list upodobil svoj portret z materialom, ki ga je našel v gozdu. Vsi otroci so bili visoko motivirani, ustvarjalni in iznajdljivi. Poiskali so si zelo različen material (vejice, plodovi, zemlja, koreninice, listje, storži …) in ustvarili jasne portrete.
Po končani likovni dejavnosti smo material vrnili v gozd, pospravili risalne liste in nadaljevali s simbolno in prosto igro.
Oddelek Gobice ter strokovni delavki Nina Bevec Jevnikar in Aljana Skoporc.
Klikni za ogled galerije
Gozdne dogodivščine
25.10.2022
Narava otrokom omogoča eno najboljših okolij v katerem lahko raziskujejo, zato smo se odpravili v bližnji gozd, ki je postal naša igralnica na prostem. Raziskovali smo gozdna tla in jesenske plodove. V gozdu smo praznovali rojstni dan in ker za praznovanje potrebujemo torto smo jo naredili. Nabrali smo naravni material veje, liste, mah in kamenje. Našemu slavljencu smo naredili čisto pravo gozdno rojstnodnevno torto, na kateri so bile tudi svečke. Pri tem smo se učili novih socialnih veščin in se zabavali s prijatelji. Na koncu smo pojedli še zasluženo malico, ki je bila še toliko bolj slastna sredi gozda. Otroci so v gozd neizmerno uživali in se že veselijo ponovnega obiska.
Oddelek Hrčki, strok. delavki Maja Rozman in Klavdija Pirc.
Klikni za ogled galerije
V gozdu je vse še bolj igrivo
20.10.2022
Ker je jesensko vreme letos zares prijazno, smo ga s pridom izkoristili za neštete obiske bližnjega gozdička. Tokratno pozornost smo namenili drevesnima vrstama breza in bukev in jo pobližje spoznali. Pri navezovanju stikov smo uporabljali vsa čutila in naše znanje tako poglabljali na najbolj trajni, izkustveni način. Čeprav nas vonjave niso tako zelo prevzele, pa smo se navduševali nad tipanjem vsega, kar nam je prišlo pod roke: korenin, drevesnega lubja, listov, prsti na katerih poganja drevo in s pozornim očesom iskali podobnosti in razlike, ki krasijo omenjeni vrsti dreves. Da je v naravi vse bolj zabavno smo dokazali z učenjem nove pesmice, ki smo se je naučili obdani z drevesi in pri tem ugotovili, da so drevesa res pozorni poslušalci in sila hvaležna publika. Radodarna narava pa nam je za zaključek namenila tudi obilo gozdnega materiala, s katerim smo lahko delček gozda prenesli tudi v igralnico, kjer smo ustvarjali.
Oddelek »Šolenčki«, vzgojiteljici Barbara Leben in Saša Stušek.
Klikni za ogled galerije
Delavnica na prostem s starši
19.10.2022
Skupina Žogice in Rožice iz enote Ostržek smo vključeni v nacionalni program Mreža gozdnih vrtcev, kjer je poudarek na raziskovanju in izvajanju dejavnosti na prostem, tako v gozdu ter ostalih naravnih površinah. K sodelovanju smo povabili starše, ki so otrokom izdelali zelo izvirne in kreativne didaktične igrače ter igrala, ki jih bomo uporabljali za igro in raziskovanje na prostem. Vse igrače in igrala so izdelane iz naravnega in nestrukturiranega materiala. Izdelali so: letalo, ptičjo hranilnico, lesene stopnice, glasbeni kotiček, likovni pripomoček, leseno vtikanko, traktorsko vozilo, kosilnica, vrtavka… Pohvala vsem sodelujočim staršem za izvirne ideje in kreativnost.
Strokovne delavke: Barbara Škarja, Simona Marinčič, Saša Kastelic in Slavica Cesar.
Klikni za ogled galerije
Gozdni začetki pri Žogicah
11.10.2022
Majhni otroci prevzamejo odnos vzgojiteljev, staršev in drugih odraslih oseb do narave. Pri naravoslovnih dejavnostih in igri v gozdu se otrok uči strategij mišljenja in raziskovanja. Otroci so se na začetku rokovali z naravnim materialom, ki so ga nabrali sami. Material smo kasneje porabili v naravoslovnem kotičku, ki ga imamo v igralnici. Pomembno je, da otroke spodbujamo in jih vodimo. Veliko časa smo preživeli tudi zunaj v gozdu. Otroci gozd zelo radi obiščejo saj imajo tam varen prostor in veliko možnosti lastnega raziskovanja in proste igre. Gozd ni samo gozd vendar je tudi prostor, ki otrokom nudi veliko možnosti za igro. Otroci so se igrali z materialom, ki so ga našli v naravi oz, gozdu, kjer so imeli možnost raziskovanja.
Otroci iz skupine Žogice ter vzgojiteljici Barbara Škarja in Simona Marinčič.
Klikni za ogled galerije