KAPLJICE

Vzgojiteljica Barbara Kastigar

VPO pom. vzgojiteljice Dunja Radulić

Dežne kapljice iz oblakov, padajo na mehka tla.

Sonce z žarki jim nagaja, na skrivaj jih požgečka.

Vsaki kapljici narava podari skrivnostni čar.

V igri sonce jih ovije v pisan pravljični sijaj.

Ko so kapljice res igrive in še sonce jih žgeklja,

Barve združijo se v eno pod imenom mavrica.

Drevesa- največje rastline

24. 3. 2024

Vzgoja in izobraževanje otrok vključuje mnoge vidike, med katerimi je neposreden stik z naravo ključnega pomena. Narava je učiteljica, ki ponuja obilo priložnosti za raziskovanje, ustvarjanje in odkrivanje. V tem duhu smo izvedli obogatitveno dejavnost z naslovom “V naravo hitim, da se nekaj novega naučim”, ki je otrokom omogočila neposreden stik z gozdom in spodbudila njihov odziv na zunanji svet.

V uvodnem delu dejavnosti smo otroke povabili v bližnji Jurčkov gozd, kjer smo skupaj opazovali drevesa in njihovo zgradbo. Otroci so imeli priložnost otipati skorjo dreves, spoznavati liste, iglice in korenine ter se skozi pogovor seznanili z njihovimi nalogami v naravi. Preko razmišljanja smo raziskali, zakaj so deblo, listi, iglice, veje in korenine pomembni za drevesa, kar je otroke vodilo do razlikovanja med listavci in iglavci.

Nato smo se igrali igro, kjer so otroci iskali in objemali drevesa, razvrščena med iglavce in listavce. Ta igra je poglobila njihovo razumevanje razlik med drevesnimi vrstami ter spodbudila njihovo fizično aktivnost in raziskovalni duh.

Likovno doživetje je predstavljalo vrhunec dejavnosti. Z ogledali smo opazovali krošnje dreves in se prepustili domišljiji ter ustvarili svoje interpretacije dreves na slikarskih platnih. Otroci so s pomočjo blata ustvarili teksturo drevesnih debel in vej, medtem ko so se dečki preizkusili v kiparstvu, ustvarjajoč svoj mavrični gozd iz stiropora, vej in listja.

Zaključek dejavnosti je bil namenjen ponovitvi pridobljenega znanja. Skupaj smo pregledali likovne izdelke, zapeli pesem o gozdu in se srečno vrnili v vrtec, obogateni za novo znanje in izkušnje.

Dejavnost “V naravo hitim, da se nekaj novega naučim” je bila izjemna priložnost za otroke, da so se povezali z naravo na neposreden in poglobljen način. Skozi raznolike dejavnosti so pridobili nova znanja o drevesih, razvijali motorične sposobnosti, spodbujali ustvarjalnost ter kreirali trajne spomine. Vrtci in šole bi morali še naprej spodbujati takšne aktivnosti, ki omogočajo otrokom izkušnje v naravi, saj je ta neprecenljiva učilnica, polna priložnosti za rast in razvoj.

Kliknite za ogled galerije slik

Dinozavri na obisku: Mesec raziskovanja in zabave

14. 3. 2024

V našem oddelku se je v mesecu februarju odvijala prava pravcata ekspedicija v preteklost. Otroci so se podali na pot raziskovanja. Začelo se je z osnovami – spoznavanje različnih vrst dinozavrov. Otroci so se naučili njihova imena, izgled, in nekatere zanimive lastnosti. S pomočjo slikovnega gradiva so se podali na potovanje skozi čas in odkrivali, kako so dinozavri živeli na našem planetu. V knjižnici so se potopili v svet literature o dinozavrih. Skupaj so brskali po knjigah, revijah in ostalih virih, da bi razširili svoje znanje o fascinantnih bitjih. Tako so postali pravi mali strokovnjaki na področju dinozavrov. Da bi svoje znanje še bolj poglobili, smo ustvarili “Dinozavrov kotiček” . Tukaj so razstavili svoje najljubše knjige, risbe, modele in ostale izdelke, ki so jih ustvarili. Poleg tega so se tudi zabavali s številnimi dinozavrovimi igrami. Vrhunec meseca raziskovanja je bil zagotovo “Dinozavrov party”. Otroci so se prelevili v prave dinozavre in se s pomočjo mask podali v plesno ustvarjanje. Ob glasbi so oživeli kot pravi dinozavri ter ustvarili pravo dinozavrovo junglo, ki so jo z veseljem poimenovali po svoji domišljiji. Celoten mesec je bil poln zabave, učenja in raziskovanja. Otroci so ne le spoznali svet dinozavrov, ampak so ga tudi doživeli na zelo živahen in interaktiven način. To je zagotovo bila nepozabna avantura, ki bo še dolgo ostala v spominu vseh otrok.

Kliknite za ogled galerije slik

Pustno rajanje v vrtcu: Otroci razveselili vrtec in okoliško skupnost

14. 2. 2024

V pustnem vzdušju so se vrtci širom Slovenije spremenili v pravo zakladnico domišljije, kjer so se otroci prelevili v svoje najljubše junake, bitja in like iz pravljic. Naš vrtec ni bil nobena izjema, saj so na pustni torek otroci prišli oblečeni v najrazličnejše like – bili so princese, zajčki, policisti, super junaki, Pikapolone in še mnogi drugi. Celoten dan je bil posvečen pustnemu rajanju, ki se je začelo že zjutraj, ko so otroci prispeli v vrtec. V igralnici so se na otroško glasbo v ritmu pustnih pesmi prav zabavali, pri čemer so bili glasni z različnimi trobentami in drugimi pustnimi rekviziti. S svojim živahnim plesom so pregnali mrzlo zimo ter priklicali pomlad, obenem pa so se družili z ostalimi otroci iz vrtca, se fotografirali in si ogledovali čudovite pustne kostume drug drugega. Vrhunec dneva je bila pustna povorka skozi mesto Trebnje, kjer so otroci pod spremljavo harmonike zaplesali in razveseljevali mimoidoče. S svojimi pisanimi in kreativnimi kostumi so pritegnili marsikateri pogled ter nasmehe na obraze mimoidočih. Poleg tega pa smo se odločili tudi za dobrodelno akcijo. Obiskali smo Dom starejših občanov Trebnje (DSO), kjer so s svojo prisotnostjo polepšali dan starostnikom. Odpravili smo se tudi na krajši sprehod skozi mesto in se ustavili v mestnem parku, kjer smo zaplesali in priklicali sonce, da bi se malo ogreli. Nato pa so se v vrtcu posladkali s sladkimi krofi.

Pustni torek v vrtcu je bil tako poln smeha, veselja in zabave, ki so ga otroci s svojo domišljijo, energijo in radovednostjo popestrili ter razveselili tako sebe kot tudi vse okoli sebe.

Pižama Party: Nepozabna otroška zabava za zaključek leta 2023

8. 1. 2024

V zadnjem tednu leta 2023 so se otroci v vrtcu odločili, da bodo zaključili leto na poseben in zabaven način – s Pižama Partyjem. V petek, 22. decembra, so otroci prišli v vrtec v udobnih pižamah, obdani s pliškotki, odejami in svojimi najljubšimi igračami, pripravljeni na nepozabno doživetje. Vzdušje je bilo že od jutra polno pričakovanja in veselja. V igralnici so bile razpostavljene mavrične svetlobne luči, ki so ustvarile čarobno vzdušje. Otroci so se zavrteli in plesali ob svetlobnih igrah. Nato so se udobno namestili s svojimi odejami in začeli uživati v pravljičnem vzdušju. Del popoldneva je bil namenjen brskanju po pravljicah. Strokovni delavki sva otrokom brali pravljice, ob katerih so se otroci potopili v svet domišljije. Vsak otrok je imel priložnost deliti svojo najljubšo pravljico s prijatelji, kar je okrepilo občutek skupnosti in medsebojnega spoštovanja. V nadaljevanju so se otroci odpravili v multimedijsko sobo, kjer so si ogledali predstavo Neke zimske noči, ki so jo zaigrale strokovne delavke vrtca. Otroci so uživali v pravljični predstavi, polni glasbe in čarobnih trenutkov. Med ogledom predstave so si otroci lahko privoščili sladkanje s svežimi kokicami, kar je dodalo pridih pravega kino doživetja. Ob 12. smo odprli otroški šampanjec in nazdravili na prihajajoče leto. Sledilo je praznično kosilo, kjer so se otroci okrepčali z dobrotami, pripravljenimi posebej za ta poseben dan. Nato so se odpravili na zaslužen počitek, kjer so lahko še naprej uživali v prijetnem vzdušju in družbi svojih prijateljev v udobnih pižamah. Otroci se niso le zabavali, ampak so tudi okrepili svoje medsebojne vezi in ustvarili lepe spomine, ki bodo trajali še dolgo.

Prvič na Trebnjem vrhu: Nepozabno doživetje v naravi

8. 1. 2024

Petek, 5. januar 2024, je bil zaznamovan z nepozabno pustolovščino na Trebnjem vrhu, kjer smo se prvič podali na pohod. Vsi smo bili polni pričakovanj, oblečeni v udobna oblačila, obuti v pohodne čevlje, z nahrbtniki napolnjenimi s svežo vodo in prigrizki. Pot nas je vodila skozi slikovite gozdne poti, kjer smo bili priča čudoviti naravi. Tudi otroci iz skupin »Brihte« in »Srnice« so bili polni radovednosti, raziskovalne žilice pa so jih vodile skozi vse naravne ovire, ki so se pojavile na poti. Med pohodom smo se ves čas družili z otroki, spoznavali naravne pojave in si izmenjevali zanimive zgodbe. Skozi smeh in igranje smo gradili nepozabne spomine, ki bodo krasili srca tako malčkov kot tudi vzgojiteljev. Na vrhu Trebnjega hriba nas je čakala slastna sadna malica. Ob pogledu na okoliške hribe in doline smo se počutili osvobojene vsakodnevnega vrveža, v miru smo uživali v trenutku. Vsak od udeležencev je prejel žig, ki bo ostal kot spomin na uspešno premagano pot. Po sproščujočem premoru smo se odpravili nazaj proti vrtcu, kjer smo prispeli polni energije in z nasmehom na obrazu. Današnji pohod na Trebnji vrh ni bil le fizični izziv, ampak tudi izjemna priložnost za druženje, spoznavanje narave in gradnjo trdnih vezi med otroki in vzgojitelji. Upamo, da bodo podobne aktivnosti postale stalnica, saj so takšne izkušnje neprecenljive za razvoj otrokovega telesa, uma in duha.

Eko zelišča od Dolenjske do Krasa

20. 11. 2023

Ker smo želeli otrokom ustvariti bogato in spodbudno učno okolje, smo se odzvali na povabilo Lokalne akcijske skupine Las stik, »Projekt eko zelišča od Dolenjske do Krasa«. Obiskala nas je zeliščarka Tadeja. S seboj je prinesla nekaj zelišč ter nam predstavila njihov pomen ter uporabo. Nekaj otrok je že imelo izkušnje z uporabo iz domačega, družinskega okolja. Znali so povedati že veliko o tem, celo naštevali so njihova imena, jih opisovali,… Ogromno otrok pa se je z zelišči srečalo prvič in so pridobili prva znanja o zeliščih ter njihovi uporabi. Spoznali smo ognjič, kamilico, meto, drobnjak, melisa, timijan, žajbelj, limonsko travo in ameriški slamnik. Opazovali, primerjali, predvsem pa smo vonjali njihove zmečkane lističe. Nadaljevali smo s pripravo slanim namazom in čajem. Ob pripravi smo izredno uživali in tudi navdušenje glede zelišč in začimb je bilo izjemno.

Buča zmagovalka

20. 11. 2023

Vsak letni čas ima svoje značilnosti. V jeseni se narava spreminja, prav tako vreme. Te spremembe smo opazovali, se o njih pogovarjali na igrišču, na sprehodu, v gozdu in v igralnici. V jesenskem času, se na njivi pospravljajo pridelki. In v pogovoru, kaj vse še najdemo na njivi, so otroci med drugimi povedali: »Buče«. Izposodili smo si knjige o bučah in jeseni: Juha, ki iz buč se skuha, Buča zmagovalka ter Marinka in štirje letni časi. S pomočjo zgodbe Buča zmagovalka, avtorice Saše Šega Crnič, smo se seznanili z rastiščem buč in njihovim rastnim ciklom. Otroci so v vrtec prinašali buče od doma in tako smo jih imeli možnost primerjati, razvrščati in se z njimi igrati. Najbolj zanimivo jim je bilo, da smo s skupnimi močmi izrezljali buči. Ob zaključku pa smo iz buč naredili tudi dekoracije s katerimi smo si polepšali igralnico ter garderobo. Veliko smo imeli tudi likovnih dejavnosti. Ena izmed njih je bila, da smo pobarvali pobarvanko Najbolj strašne buče, v sodelovanju z Bags and more. Odnesli smo jih v prodajalo ter si prislužili sladko nagrado. Ogledali smo si izmišljeno senčno predstavo o Čarovnici Mici in njenih bučah. Ko smo skupaj čarali, je na vrata potrkala čisto prava čarovnica Mica. Vzdušje je bilo neprecenljivo.

Obisk gasilnega doma

19. 10. 2023

V četrtek, 12. 10. 2023, smo se odpravili proti gasilskemu domu, kjer so nas pričakali prijazni gasilci. Zelo nazorno so nam predstavili njihova vozila, opremo in oblačila. Otroci so z izrednim zanimanjem opazovali, poslušali, najpogumnejši pa so pripomočke tudi prijeli ter si jih pobližje spoznali. Otroci so lahko splezali tudi v gasilski tovornjak, kjer so si lahko ogledati tudi notranjost le-tega. Ugotovili smo, da so gasilci izredno požrtvovalni in pomagajo vsem ljudem in živalim v stiski. In to ne samo iz požara, ki zaneti hišo/hlev, temveč tudi pri poplavah, avtomobilskih nesrečah in gozdnih požarih. Najbolj zanimivo je bilo, da so lahko otroci držali v rokah gasilsko cev, iz katere je z močnim curkom tekla voda ter pri tem gasili »namišljeni« požar. Najbolj zanimivo jim je bilo, da je pri gašenju nastala tudi mavrica.

Srečanje je minilo v prijetnem vzdušju. Ob odhodu nam je prijazen gasilec prižgal tudi modro luč ter se skupaj poslovili z gasilskim pozdravom »Na pomoč«.

Varno v vrtec in šolo

19. 10. 2023

Tudi v letošnjem šolskem letu smo se vključili v Šolo sobivanje s temo Varno v vrtec in šolo. Namen projekta je otroke spodbuditi k razmišljanju o varnosti v prometu na splošno ter o varnosti na poti v vrtec. Otroci so pripovedovali, kako so prišli zjutraj v vrtec (peš, s poganjalci, avtomobili). Pogovarjali smo se o semaforju (kako deluje, kje stoji, kakšne barve so na njem in kaj pomenijo) in ga nato s pomočjo žebljičkov izdelovali. Velikokrat smo se sprehodili po okolici vrtca in opazovali in iskali prometne znake. Med sprehodi smo se vedno pogovarjali in se učili varnega vključevanja v promet kot pešci. Na prehodih za pešce vedno dvignemo roko, pogledamo levo-desno-levo in šele nato prečkamo cestišče. Ko smo okolico dodobra spoznali, smo se lotili izdelovati maketo Okolica vrtca. Preko videa z naslovom Lepši svet- Promet, smo spoznavali posledice neupoštevanja pravil v prometu in kaj se lahko pripeti nekomu, ki v prometu nima zaščitne opreme. Otroci so ugotovili, da varnostni pas ni namenjen za policiste, vendar za varnost.